Categories
Algemeen

VVV Terschelling wil vernieuwen

De VVV op Terschelling wil de eigen organisatie vernieuwen om ook in de toekomst het eiland op een relevante manier te kunnen promoten. Met “verleiden, verbinden en verrijken” moet het accent op marketing en promotie komen te liggen.

“Wij willen voor onze donateurs en alle belanghebbenden van het eilander toeristisch product de krachten bundelen. Terschelling is een ontwapenend mooi en authentiek decor voor een verblijf, dat we blijvend in het vizier willen brengen. Dat kan niet zonder deskundigheid op bestuursniveau, een goed plan, operationele menskracht en financiële middelen op alle fronten van de marketing”, stelt VVV-voorzitter Regina Orsel.

De toeristische organisatie wil graag van enkel informatieverschaffing en een boekingsrol naar “een actieve speler in de moderne media”. Om dit te bereiken, moet een nieuwe afdeling marketing en promotie opgezet worden, met daarnaast een subafdeling nieuwe media.

Deze vernieuwingen moeten de eerste twee jaar uit eigen zak betaald worden. “Gestreefd wordt echter naar een duurzame financiering uit een ondernemersfonds, zoals dat momenteel al in Den Helder het geval is. Een dergelijk fonds zou door de eilander ondernemers zelf moeten worden opgezet en kan door de Gemeente worden gefaciliteerd.”

“Wat we nu nodig hebben, is het inzicht en het vertrouwen van allen die bij het eilander toerisme betrokken zijn, om de krachten te bundelen en de VVV tot een marketingorganisatie om te vormen, zonder het oog te verliezen voor een van oudsher uitmuntend gastheerschap”, stelt Orsel. De organisatie wil komend jaar al beginnen met de vernieuwingen.

-- Advertentie --