Strandpaviljoen de Branding in Midsland aan Zee is verkozen tot beste strandpaviljoen van de Wadden. Gastvrijheid, maatschappelijke verantwoordelijkheid, gezelligheid; een aantal kreten uit het juryrapport waarmee het strandpaviljoen de verkiezing won. Bij het paviljoen hangen ook de webcams van Skylgenet.
Bij de verkiezing van het beste strandpaviljoen van Nederland had het publiek een belangrijke stem. Via de website strandpaviljoen2014.nl konden bezoekers hun beoordeling in combinatie met een motivatie achterlaten. Daarnaast werden de paviljoens bezocht door een vakkundige jury.
Strandpaviljoen De Branding opende met Pasen 2012 haar deuren. Vanaf het begin wisten vele eilandbezoekers en eilanders het paviljoen te vinden. Zowel tijdens het zomerseizoen als in de winter. In de 2 jaren die volgden is er aan het paviljoen, in de keuken en in de organisatie achter de schermen hard gewerkt. De Branding is dan ook ontzettend trots en blij met deze erkenning voor haar gemotiveerde team.
Bij de motivatie van de stemmers kwam vooral de gastvrijheid bij De Branding naar voren en het feit dat het in het paviljoen altijd gezellig, netjes en schoon is. Ook het mooie uitzicht en de goede prijs-kwaliteit verhouding van het lekkere eten bleef niet ongenoemd. De jury had naast deze gastoordelen ook de duurzaamheid van het paviljoen, de natuurlijke inrichting en het in ere houden van eilander tradities, hoog op het lijstje staan.
De verkiezing van ‘beste paviljoen van Nederland’ wordt georganiseerd door Strand Nederland, met ondersteuning van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en Stichting Nederland Schoon. Er was ook een belangrijke rol voor mystery guests. Uit de combinatie van de punten van de mystery guests en de publieksstemmen komen de beste paviljoens per provincie naar voren. Strandpaviljoen De Branding op Terschelling werd beste van de waddeneilanden.